אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

                   דילמות באתיקה

דילמות באתיקה. קורס מאמנים.
חברת תוספי מזון ידועה שכרה אותך לאימון צוות העובדים לאורח חיים בריא. מטרת החברה, כפי שנכתב בהסכם, לשפר את המוטיבציה ונאמנות העובדים לחברה באמצעות אימון לאורח חיים בריא. החברה מעוניינת שכל  עובד יהיה סמל לאורח חיים בריא.
חזון החברה, כפי שמופיע בלוחות המודעות הבולטים במפעל: "אנחנו רואים את הקהילה ואזרחי המדינה משפרים את איכות חייהם בעזרת תוספי המזון שלנו..."
דילמה 1.
האם אתה מסכים בתנאים האמורים לאמן את עובדי החברה?
מה השיקולים האתיים לקבל או לדחות את ההצעה?
דילמה 2. איזה נקודות נוספות חשובות לך להבהרת ההסכם עם מנהלי החברה בהיבטים האתיים?
דילמה 3. במהלך אימון של אחד העובדים, הוא מדווח לך שהחברה הוסיפה חומר רעיל לתוסף מזון להרזיה כדי לשפר את פעילותו. העובד חושש להתלונן מפחד לפיטורין.
מה אתה עושה במצב זה?
האם אתה מדווח להנהלה?
האם אתה מדווח למשרד הבריאות?
מה השיקולים האתיים בהחלטתך?
דילמה 4. לאחר 3 חודשי עבודה, החברה מרוצה מתוצאות האימון ומציעה לך להצטרף לועדת מיון  עובדים. הם מציעים לך שכר של 20.000 ₪ בחודש ורכב צמוד כדי לעבור על תיקי העובדים. החברה מעוניינת לקדם מספר עובדים ולפטר אחרים. תפקידך לראיין ולחוות דעתך.
האם תיקח את ההצעה?
מה השיקולים האתיים להחלטתך?

אימון צד ג'
הופנה אלי מתבגר בן 16 לאימון על ידי אימו. האם מיואשת לגבי ההתנהלות והארגון שלו. היא שמעה שאימון יכול מאוד לעזור בנושאי התנהלות.
האם מתקשה לעזור ולארגן את הילד. באבחון של לקויות למידה נמצאו ממצאים קלים שאינם מסבירים את התנהלותו. האם שאלה את בנה לגבי אימון, והוא הביע ספק לגבי זה, אך בסוף הסכים לבוא לנסות.
עשיתי איתו הסכם בעל פה לגבי מטרה חברתית שמעסיקה אותו לתהליך אימון של 10 מפגשים. במפגש הרביעי התקשרה האם, נרגזת מאוד. קשה לה לממן את האימון לבדה. היא הבינה מהבן שהוא מתאמן על נושא שונה לגמרי ממה שהיא התכוונה לדבריה איתי בטלפון. הבלגן חוגג בחדרו של הילד וכך גם אינו מאורגן בבית הספר. בקרוב יתחילו בחינות הבגרות.
היא לא מוכנה להמשיך את האימון, אלא, אם בנה יתאמן על הדברים הדחופים, ודורשת שהאימון יגע בנושא ההתארגנות. בנה אוהב לבוא לאימון – אך היא לא רואה שום השפעה על הדברים החשובים בעיניה.
היא מעוניינת להגיע למפגש הקרוב ולפתוח את הנושא בעזרתי.
מה עושים?
 


     "אם אתה לא יכול להסביר את זה לילד בן שש, סימן שאתה לא מבין את זה בעצמך."
   

לסרטון מצויין על התמכרות פיסיולוגית לשוקולד, גבינה, בשר וסוכר לחצו כאן >>

להעיז להכשל - ברן באון Listening to shame  לחצו כאן

חזרה למפגש 22, חוק, מוסר, נורמה ואתיקה לחצו כאן >>
        

      קורס מאמנים NCS - מנהל אקדמי: ד"ר צבי פוס
     




       דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
      זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
      המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס.    
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט