אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

      מיומנויות אימון


נושא -  נושא אובייקטיבי נבחר לטופס משוב בסיום שיחת האימון. בחירת הנושא משקפת את תוכן השיחה העיקרי: "על מה בעצם דיבר המתאמן?"
מטרת השיחה – מטרת השיחה כפי שגובשה במהלך השיחה. המטרה משלבת את דברי המתאמן בפתיחת השיחה ושילוב עם המטרה בעקבות השאלה: "בשביל מה?"
עיצוב יחסים והסכם- המאמן והמתאמן קובעים בניהם את כללי היסוד של מערכת היחסים - הלו"ז, מועדי תשלום וכללי התנהגות שבניהם כמו- העוצמה,הגישה,  צורת התגובה והתהליך עצמו לפי צרכי המתאמן. תאום ציפיות ולקיחת אחריות הדדית של המתאמן והמאמן על תהליך האימון.
בכל שיחת אימון מבררים עם המתאמן כיצד הוא רוצה שהמאמן יהיה איתו בשיחה: ישיר, גמיש, אסרטיבי, מתחשב, רך, מעגל פינות, קשה וכו'. בשלב 2 בעיצוב יחסים בכל שיחה, מבררים עם המתאמן מה הוא רוצה בסיום השיחה. איך הוא ידע בסיום השיחה שהיה כדאי להשקיע בשיחת האימון? תשובות אפשריות: אהיה החלטי מאוד. אהיה אנרגטי. אצא עם תוכנית פעולה ברורה. אדע לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבורי וכו'.
רפור - שיקוף מוחלט של המתאמן, על ידי תנוחת גוף, נשימה, שפת גוף, מלל , צורת דיבור וכו... "להיכנס לנעלים של השני". מטרת הרפור לרכוש את אמון המתאמן, לאפשר סביבת אימון בטוחה ופתוחה. (הבהרות נוספות בשליש האחרון של הקורס).
מיקוד- המאמן מכוון את המתאמן לקצר ו/או לתמצת את דבריו ולהגיע ללב העניין והנושא. המאמן שומר על הנושא/מטרת האימון ומתמקד בה. המאמן "לא קונה את הבעיות של המתאמן" ונשאר ממוקד במתאמן.
לרקוד עם הרגע – מבטא גמישות של המאמן במהלך השיחה והשתלבות עם נושאים, תגובות והערות של המתאמן. בשיחת אימון קורה שמתחילים בנושא מסוים והמתאמן מושך לנושא אחר. בריקוד כמו באימון, המתאמן הוא המוביל את התהליך ויחד עם זאת על המאמן מוטלת אחריות לשמור על מטרת העל/היעוד/החזון של המתאמן ולשקף לו אם באופן עקבי הוא "בורח" מהנושא.
הכלה,קבלה- המאמן יוצר סביבה בטוחה בה המתאמן מרגיש בטוח ויכול לשוחח על כל נושא בביטחון בסודיות ובקבלה ללא שיפוט וביקורת.
גיאוגרפיה- שינוי המיקום/התנוחה של המאמן והמתאמן יוצרים אנרגיות חדשות ונקודות מבט חדשות בשיחה.
סקרנות-תפקיד המאמן לשאול שאלות בניגוד לחטטנות/איסוף מידע (יותר טכני-כמה עלה/איזה צבע המכנס...), סקרנות היא אחת מצורת שאילת השאלות הפתוחות באימון. הסקרנות מגיעה ממקום של התעניינות פתוחה מזמינה ועוצמתית. ע"י שאלות סקרניות המתאמן מסתכל על חייו בנקודות מבט נוספות.
אינטואיציה-  המאמן משתמש באינטואיציה מתוך ידיעה פנימית המבוססת על תחושות בטן שאינם רציונאליות או הגיוניות. לעיתים האינטואיציה דורשת אומץ ולקיחת הסיכון שבטעות וללא הצמדות לנאמר. "יש לי תחושה ש..." עלתה לי מחשבה ש..."האם זה מדבר אליך? האינטואיציה מקדמת את הפעולה ומעמיקה את הלמידה.
ניהול עצמי- המאמן מתעלם מדעתו ,העדפתו, שיפוטו או אמונתו ונמצא עם המתאמן לאורך כל הדרך. בניהול עצמי ההקשבה ברמה 2 וברמה 3
הקשבה- רמה 1- אני לעצמי, אני שומע את האחר ומתמקד בתחושותיי ומחשבותיי. רמה 2- אני מקשיב לשני ב 100% הקשבה ממוקדת חדה באדם השני. הקשבה רמה 3- הקשבה אנרגטית מערכתית למה שלא נאמר , לשפת הגוף,הרגשות  והאינטונציה של המתאמן.
שיקוף פשוט ושיקוף משובי- שיקוף פירושו לחזור על דברי המתאמן כמו מראה "שמעתי ש..." הדבר מראה למתאמן שהמאמן הקשיב לו והחזרה נותנת נקודת מבט חיצונית לדברי המתאמן. בשיקוף משובי המאמן משקף ומוסיף נקודת מבט/פרשנות נוספת עליה לא חשב המתאמן "שמעתי ש... ונראה לי ש..."
שאלות עוצמה- שאלה ישירה, מעוררת מחשבה, בד"כ מלווה בשתיקה ו/או "וואוו" . זאת שאלה שמרחיבה את טווח האפשרויות ועוזרת ללמידה מעמיקה. אלו הן שאלות פתוחות ובד"כ גם קצרות. התשובה עליהן אינה חד משמעית(כן/לא) והיא מעמיקה את הלמידה והפעולה של המתאמן.
שאלות פתוחות- באימון אנחנו רוצים להקפיד על שאלות פתוחות כמו מה הרגשת? בשביל מה..? איך היה ה..? איפה  וכו –שאלות שהתשובה עליהן לא מסתכמת בכן/לא אלא פותחות את המתאמן לחשיבה ותשובה רחבה ומקיפה.
דימוי- מטפורה- המאמן מזמין דימויים מהמתאמן על מצבו ועל הרגשות המנהלים אותו בשאלה " "כמו מה זה ...?" המאמן גם מציע דימויים משלו כדי להמחיש ו/או לצייר למתאמן תמונה או נקודה באימון.
איתגור  challenging –המאמן מאתגר את המתאמן לצאת מהגבולות שהציב לעצמו בהן הוא חש נוח ומעודד אותו להגיע להישגים אליהם לא שאף/פחד לחלום עליהם. בתגובה, המתאמן יציע הצעה נגדית שגם היא חורגת מגבולות אזור הנוחות שלו, ולא הייתה מועלית אילולא האיתגור של המאמן. על איתגור של המאמן המתאמן יכול לענות ב 3 צורות: הסכמה, התנגדות או תגובה יצירתית שלו.
העזה- בנוסף על האיתגור אנו יכולים באימון להעיז ולעורר את המתאמן לעשייה גדולה ומועצמת. "אני שומע שאתה רץ היום 3 פעמים בשבוע, אני יודע שתוכל לרוץ את המרתון בשנה הבאה"!
הוקרה- המאמן מוקיר את המתאמן על מי שהוא - על ערכיו ואמונותיו המתגלים במהלך האימון. ההוקרה אינה קשורה להשלמה או ביצוע משימות. .
העצמה – להעצים את הערכה העצמית של המתאמן במיקוד על כישוריו וביצועיו. המתאמן לעתים אינו מעריך את עצמת כישוריו והישגיו.
הובלה- כאשר המתאמן נסחף בתיאורים ו/או בבעיות המאמן לוקח פיקוד ומוביל חזרה את המתאמן לנושא השיחה. ההתערבות יכולה להיות באמירה ישירה או הערה עדינה ושתיהן תהיינה ממקום של כנות ופתיחות.
העמקת הלמידה וקידום הפעולה- מעגל של פעולה ולמידה שנמשך בתקופת התהליך ואחריו. זאת יכולת של המתאמן לנקוט פעולה על סמך למידה מהעבר והובלה לפעולה נוספת ולמידה נוספת. שיחת אימון מובילה את המתאמן ללמידה מהעבר מסיטואציות דומות וגורמת לו לקדם למידה על בסיס התובנות שעלו. "שמעתי שבעבר היו לך סכסוכים עם הבוס, באיזה ערכים השתמשת כדי לפתור את הנושא ומה אתה יכול להשליך היום?"  העמקת הלמידה נעשית גם תוך כדי השגת משימות בתהליך האימון:  "לא הצלחתי לבצע את המשימה, פישלתי..." "מה למדת מהכישלון לפעם הבאה?"
מבט על – לקחת את המתאמן לגובה ההר ולהביט על למטה על חייו בוואדי. מיומנות יעילה למצבים בהם המתאמן נמצא בקושי ושקוע בבעיה ולא מצליח לראות קדימה או אחורה. 
סיעור מוחות- המאמן והמתאמן יחדיו מעלים רעיונות שונים כשתפקיד המאמן "לצאת מהקופסה" ע"י זה המאמן מרחיב את האופציות ונותן למתאמן להיות יצירתי ולקחת חלקים מההצעות שהועלו ולבנות מחויבות משלו.  
Accountability- אחריות מעשית/מחויבות- המתאמן לוקח אחריות מעשית על המחויבות שלו באמצעות 3 שאלות שנשאלות ע"י המאמן: 1- מה אתה רוצה/מתכוון לעשות? 2- מתי אתה מתכוון לעשות ומה הלו"ז? 3- איך אדע שעשית?                                                                                                                                  המאמן משקף למתאמן את נחישותו ונאמנותו לחזון ולמחויבות שלו. הטלת האחריות על המתאמן כוללת הגדרת פעולות חדשות לביצוע.
קורס אימון אישי NCS - מנהל אקדמי ד"ר צבי פוס. 

חזרה לסגונונת תקשורת לחצו כאן >>

דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
 המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס. 


קורס  יסודות לאימון ותזונה - NCS > 

קורס מלא להכשרת מאמנים - NCS > 

קורס משולב להכשרת מאמני תזונה ומאמנים אישיים > 

 


מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם: 
 
   
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט