אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

              נפלאות החומוס - ומתכונים טעימים             
              

המאכל הכי עממי שיש, הכי נפוץ שיש בארץ ועם זאת רבים מתעלמים או שפשוט לא יודעים מהם הערכים התזונתיים (הרבים) המצויים בו. 



החומוס עתיר סיבים ולכן נותן תחושה של שובע שיכולה להימשך זמן רב (תלוי אם אתם מאלו שאוכלים עם פיתה, או בלי פיתה). יש בו מעט קלוריות ביחס לתחושת השובע שהוא מספק וחלבונים איכותיים (במיוחד לאחר הנבטתו). 
בחומוס יש גם כמויות יפות של סידן, ברזל, אשלגן, ויטמין 3B וחומצות שומן רב בלתי רוויות. כמו כן זהו מזון בעל ערך גליקמי נמוך, מה שהופך אותו למזון אידיאלי לסובלים מבעיות של תנודות במשק הסוכר. הוא גם נמצא כעוזר לבעיות של כולסטרול, בעיות מעיים ועיכול וסרטנים מסוגים שונים, אם משלבים אותו בתזונה באופן קבוע.

החומוס זקוק לבישול הכי ארוך בקטניות ןמגיע במגוון דרכים:
גרגירים טבעיים (רגילים לא מבושלים): לפחות 3 שעות בישול לאחר השרייה.
חומוס מהקפאה- 20 דקות בישול בלבד
חומוס בקופסאות: מאבד חלק מערכיו התזונתיים אבל עדיין בריא וטעים. 

ומה עם הגזים? הקטניות ידועות כעושות גזים. הנה טיפים מעשיים לכך:
בעת הבישול יש להחליף את המים כמה פעמים, בכך עוזרים בפירוק האנזימים מעכבי החלבונים המצויים בכל הקטניות. הם אלו הגורמים לגזים וניתן לראותם כקצף שעולה על פני המים כשמבשלים קטניות. 
טיפ נוסף הוא להוסיף בהשריית הקטניות ובבישולן פס של אצת קומבו. יש לה יכולת של ספיחת הגזים אליה והיא עוזרת להיפטר מהם.
ניתן גם להוסיף בבישול תבלינים הידועים כסופחי גזים: זרעים של כמון, כוסברה, אניס, שומר, הל, ג'ינג'ר וקימל.

ואי אפשר בלי מתכונים! הנה 2 מתכונים ששווא לנסות:

חטיף חומוס
מבשלים את החומוס עד להרככות. מוסיפים לגרגירים הרכים שמן זית, מלח עשבים, זעתר, כמון, מיץ לימון טרי ושום קצוץ. זהו חטיף נפלא לילדים במקום במבה, ביסלי ושאר החטיפים ואפשר לקחת אותו לעבודה, ללימודים ולנסיעות בקלות.


קדרה של חומוס, תרד ועגבניות
מתכון דיאטה זה מיועד להכנה של 6-4 מנות.
רכיבים:
• 2 כפות שמן זית
• 1 בצל גדול קצוץ גס
• 1 קופסה (800 גרם) עגבניות קצוצות משומרות
• חצי ליטר מים
• 1 שקית (800 גרם) גרגרי חומוס קפואים מבושלים,
• 150 גרם עלי תרד טריים קצוצים או עלי תרד- סנפרוסט
• מלח ,עשבי תיבול,ופלפל גרוס
להגשה
• פטרוזיליה קצוצה
אופן ההכנה:
1. משחימים בצל בשמן כ 5 דקות.
2. מוסיפים את העגבניות, החומוס והמים ומביאים לרתיחה. מכסים ומנמיכים את הלהבה ומבשלים כ -20-15 דקות. 
3. מוסיפים את התרד, מתבלים. מבשלים כ 10 דקות נוספות בהגשה לפזר פטרוזיליה קצוצה..


 בית הספר NCS מקיים ארבעה קורסים לאימון ותזונה: 

 

להרשמה ולפרטים נוספים מלאו פרטיכם: 

 
 
     
     להרצאתו של דר' דני קרת על 3 בדיקות דם חיוניות לחצו כאן >>


        

      קורס מאמנים NCS - מנהל אקדמי: ד"ר צבי פוס
     




       דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
      זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
      המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס.    
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט