אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

 
 
תעדת סיום קורס מאמנים מלא
מעניקה לבוגרי הקורס אפשרות 
הצטרפות ללשכת המאמנים בישראל כחבר עמית
בדרגת מוסמך, מקצועי או בכיר

 
 

   אבות מזון מינרלים

מינרלים: מינרלים הם יסודות או יונים.
לא מאבדים את זהותם הכימית בתנאי חום, לחץ וחיטוי.
מסיסים במים ומשפיעים על איזון נוזלים בגוף, לחץ דם, חילוף חומרים ומניעת מחלות.
בכמות עודפת - רעילות
סידן, זרחן, מגנזיום, אשלגן, נתרן וכלור (4% ממשקלנו)
ברזל, אבץ, סלניום, מנגן, גופרית, נחושת, יוד, כרום ופלואור (0.01% ממשקלנו)
 
סידן-קלציום Ca
כרוב וירקות עלים, טחינה, אגוזים, שקדים, גרעיני חמניות, חומוס, סויה, סרדינים, שומשום.
במוצרי חלב חסר מגנזיום ויש עודף זרחן שמפריעים לספיגת הסידן ממוצרי החלב. 
מהכמות מיועדת לעצמות ושיניים.
1% מיועד לפעילות שרירים, מערכת עצבים, קצב לב, וקרישת דם. 
סידן במחסור: רככת בילדים, אוסטיאופורוזיס במבוגרים, בעיות במערכת עצבים, חרדה, דיכאון, נימול בקצות הגפיים, כיווצי שרירים, פרכוסים, נדודי שינה, היפראקטיביות
סיבות למחסור:
ירידת תפקוד בלוטת יותרת התריס (פרה-תירואיד), מחסור ויטמינים A D ואסטרוגן.
עודף חלבון מהחי (מפריע לספיגה), קופאין ואלכוהול (מעודד הפרשה)
סידן בעודף: (נגרם מעלייה בהפרשת בלוטת יותרת התריס (פרה-תירואיד) או עודף ויטמין D)
תופעות: הפרשה מוגברת של אסטרוגן, מחלות עצם, אבנים בכליות, הפרעות קצב לב, עייפות וחולשה, טונוס שרירים נמוך.
זרחן Pמצוי בבשר, בדגים, בביצים, בחלב ומוצריו. קטניות, אגוזים ודגנים מלאים. 85% מחובר לסידן בעצמות.
מצוי בכל תא בגוף. זרחן במחסור: חולשה בשרירים, עייפות, אנמיה, נטייה לזיהומים, רככת, אוסטיאופורוזיס, הפרעות בבלוטת התריס, בכליות. זרחן בעודף: נגרם מקולה, חלב ומוצריו, שוקולד, ירקות עליים ירוקים, ליקויים בתפקוד כליות.
גורם לאוסטיאופורוזיס. 
מגנזיום Mg: נמצא בירקות ירוקים, באגוזים, גרעיני חמניות, סויה, חיטה מלאה.
שותף לבניית חלבון בגוף, מווסת התכווצות שרירים ומערכת עצבים. מסייע לסובלים ממיגרנות.
במחסור גורם לחוסר תיאבון וחולשה, התכווצויות שרירים, הרדמות גפיים, נדודי שינה, הפרעות קצב לב,עלייה בלחץ הדם, עיכוב בבנייה ופירוק אינסולין.מגנזיום  בעודף: מצב נדיר ביותר. גורם לחולשה, ל.ד. נמוך, חוסר תפקוד לב ובעיות נשימה.
אשלגן K (פוטסיום)*: ירקות, פירות ודגנים מלאים. חשיבותו בפעילות מערכת עצבים ושרירים, רמת סוכר בדם, קצב לב. *להבדיל מוויטמין K האחראי על קרישת דם. מחסור גורם לעייפות שרירים, חוסר תאבון, אי סדירות דופק, עצירות ודיכאון.
עודף עלול לגרום לדום לב.  
 
 
נתרן (סודיום) Na.  מזון מעובד, ירקות, פירות ודגנים מלאים. אחראי על ויסות נוזלים בכליות ולחץ דם.    
בחוסר חולשת שרירים, אפטיה, בלבול, סחרחורת, התעלפות חוסר תיאבון. בשתייה מעל 5 ליטר מים ביום חשש לחוסר.
עודף נגרם מאיבוד נוזלים. גורם לעליית לחץ דם, עלול לגרום להפרעות קצב ומוות. 
ברזל  Fe קטניות, נבטי חיטה, טחינה משומשום מלא, שמרי בירה, שעועית, ירקות ירוקים כהים (וברוקולי), פירות יבשים,אברים פנימיים מהחי, חלמון ביצה
מצוי בחלבון המוגלובין המצוי בכדוריות הדם האדומות, המובילים את החמצן בגוף.
 מחסור נפוץ בנשים במחזור חודשי, טבעונים, ילדים ותינוקות. גורם לעייפות, חולשה, סחרחורות ודפיקות לב מהירות.
צריבה בלשון, סדקים בזוויות השפתיים, בעיות עיכול, חוסר תיאבון, בעיות למידה.
בעודף ייגרם נזק לכבד, פעילות יתר של רדיקלים חופשיים והזדקנות, מחלות ניווניות כמו סרטן, טרשת עורקים בעיות מפרקים. 
 
אבץ
מצוי בכבד, בשר, ביצים, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים שמרים.  
נוטל חלק בהרכב עשרות אנזימים ובאינסולין. מצוי בעיניים, בכבד, בשרירים, במערכת רבייה בגברים, מערכת החיסון (לויקוציטים), 
במחסור: אקזמות בעור, נשירת שיער, ריפוי איטי של פצעים, בעיות גדילה, התפתחות מינית לקויה, בעיות באיכות הזרע, בעיות שינה ורגיעה.  
בעודף: חוסר קואורדינציה בשרירים, סחרחורות, אנמיה, אדישות, פגיעה בתפקוד הכליות, פגיעה בספיגת ברזל ונחושת.

חזרה לאבות מזון ויטמינים מפגש 4 לחצו כאן >>
 
   
קורס אימון אישי NCS - מנהל אקדמי ד"ר צבי פוס. 


דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
 המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס

קורס  יסודות לאימון ותזונה - NCS > 

קורס מלא להכשרת מאמנים - NCS > 

קורס משולב להכשרת מאמני תזונה ומאמנים אישיים > 

 


מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם: 
 
   
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט