אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

 

 
תעדת סיום קורס מאמנים מלא
מעניקה לבוגרי הקורס אפשרות 
הצטרפות ללשכת המאמנים בישראל כחבר עמית
בדרגת מוסמך, מקצועי או בכיר

 

  אימון קוגנטיבי - פריימים

 אימון קוגנטיבי  - פריימים
 
 "לך לך מארצך, ממולדתך ומבית אביך". אחת הפרשנויות מתיחסת למשפט היבטים אימוניים: 
"לך לך" הכונה לך לתוכך. פנימה. פעל מתוך כוח פנימי ולא מגרויים חיצוניים מפתים. 
"מארצך" מהרגליך הארציים והתרוצים שמונעים ממך להפסיק את ההרגלים הארציים.
"ממולדתך" הפסק עם הסיפורים והתרוצים המולדים שמונעים ממך לעשות מה שאתה רוצה לעשות. "הכל בגלל הגנים, תורשה וכו'."
"ומבית אביך ואמך....." קח את החכמה מאביך, את הבינה מאמך ובנה לך את ביתך העצמאי.    

האימון הקוגניטיבי מבוסס על ההנחה שדפוסי חשיבה משפיעים על ההתנהגות.
מקור הפרעות רגשיות הוא בדפוסי חשיבה מעוותים.
הפסיכולוג אלברט אליס טוען שרגשות שונים, בעיקר חרדות ודיכאון, נובעים מהפירוש (מחשבה) שאנו נותנים לאירועים ולא מהאירועים עצמם.
ייעוד האימון הקוגניטיבי לזהות דפוסי חשיבה לא רציונאליים (שדונים), והקניית אמונות ותפיסות רציונאליות חלופיות.
 
מאפיינים לדפוסי חשיבה מוטעים:
 1 מחשבות של שיפוט וביקורת וראיית מעשינו באור שלילי. 
2 מחשבות חוזרות על עצמן באירועים דומים.
3. מחשבות מהירות של שברירי שנייה עד כדי כך שאנו לא זוכרים אותן בזמן שאנו מרגישים רע.
 מה זה אוכל בשבילך?
מרגיע, מנחם, מהנה, מעציב, צורך בסיסי, מפיג שעמום, משפר מצב רוח, ממלא ריקנות, התפרקות, התפנקות, בילוי, תענוג, סיבה לצאת לבילוי, דרך לחגוג הצלחות, כיף, עיסוק, מסיח את הדעת, חבר, ידיד, שנאה תהומית, אהבה רבה, חולשה, עילה להפסיק עבודה.
מה זה דיאטה בשבילך?
עול, ויתור, מלחיצה, מסגרת נוקשה, גבולות נוקשים, משהו שלא ניתן לעמוד בו, "חזק ממני", עונש, "תיק", מאסר עולם. 
באילו מצבים אתה אוכל?
שעמום, חרדה, מתח, עצבים, כל היום ללא קשר לרעב, כשעצוב, בהרגשה של פגיעות, בכל המצבים, תסכול, ריקנות, אחרי כישלונות, במהלך צפייה בטלוויזיה, ברגעי הענשה עצמית, אכזבה, בסתר...כשאני רעב. 
 
מה עושים? 
לעצור,
לזהות,
לצאת,
לדון,
ליישם
.
 
אימון פריימים:  אימון קוגנטיבי שימושי לשינוי הרגלים ושיפור ביצועים בכל תחומי החיים.
מהלך השאלות באימון:
א. זיהוי נושא אובייקטיבי
ב. הגדרת הנושא:
בשביל מה? מה יהיה שם?  מה יתאפשר שם? כיצד ישפיע על נושאים נוספים בחיים?
ג. עיצוב יחסים הוויתי: איך את רוצה שאהיה אתך?  מה את רוצה שיהיה בסוף השיחה?
ד. התעמקות בנושא: 

  1. איזה הרגל/התנהגות רוצה לשנות בנושא שבחרת?
  2. מתי היה/קרה/הופיע בפעם האחרונה הרגל/ההתנהגות שרוצה לשנות?
  3. מה היה? מה קרה? – בזמן האירוע!
  4. מה הרגשת? – בזמן האירוע! (לזהות את ההנאה בזמן ביצוע ההרגל)
  5. תוצאה: מה היה/קרה לאחר האירוע?
  6. תוצאה: מה הרגשת לאחר האירוע? (לזהות את האכזבה וכו') 
  7. מה היה לפני האירוע?    

      ה. סיעור מוחות ותוכנית פעולה . מה ניתן לעשות שונה בפעם הבאה? (סיעור מוחות עם המתאמן)
       ו. מחוייבות2 דברים שאומרים כן, 2 דברים שאומרים לא. דיווח למאמן. "איך אדע מזה?" 

       


       

     
       חזרה לאבות מזון ויטמינים מפגש 4 לחצו כאן >>
  


קורס אימון אישי NCS - מנהל אקדמי ד"ר צבי פוס. 


דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
 המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס. 
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט