אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

                   אימון ומחקר באקדמיה - ד"ר אנתוני גרנט

אנתוני גרנט:
מטרנד לפרופסיה – כנס בנושא מחקר באימון בחסות לשכת המאמנים בישראל / כתבה - ענת קלו לברון.
בביקורו בארץ העביר אנטוני גרנט סדנא מרתקת בהשתתפות מורים בכירים באימון אישי בישראל, כולל מנהלי בתי ספר  לאימון וראשי לשכת המאמנים. בסדנא השתתף גם ד"ר צבי פוס, מנהל האקדמי NCS. 
ההרצאה השנייה של ד"ר אנתוני גרנט - ד"ר גרנט מיקד את הרצאתו בשאלה האם אימון מבוסס עובדות מתפתח? בהרצאתו, סקר ד"ר גרנט את מקצוע האימון דרך עדשת המחקר ושאל, בשביל מה יש צורך לעשות זאת? התשובה היא: ללא מחקר, כל מה שנשאר הוא למעשה תופעת ה"פופ" פסיכולוגיה. ומכאן, שיש צורך בשיח מדעי. האימון הינו מתודולוגיה חדשה לשינוי, והשיח המתנהל בה הוא שיח מדעי. ההתייחסות צריכה להיות, שעיסוק באימון הוא שווה ערך למחקר, וכי העוסק באימון (מאמן) צריך להיות דמות משקפת מתוך עולם התוכן שלו. בד בבד, מחקר באימון צריך להתבצע בצורה אתית ומוסרית מתוך בקרה ולמידה מהנעשה.  
3 נקודות מפתח במחקר באימון 
1. מקצוע האימון – כאשר הדגש על תוצאות, כגון: מחקרים בנושאROI (החזר ההשקעה), מסגרות עבודה תיאורטיות, רווחה, השגת המטרות ועוד. 
2. "תעשיית" האימון – כיצד ארגונים עורכים ונעזרים בתוכניות אימון פנימיות וחיצוניות? מהם מאפייני בתי ספר לאימון? מהן התרומות והפרשנויות החברתיות והתרבותיות? 
3. המאמנים עצמם – מיהם? כמה הם גובים? סוגיות הכשרה למיניהן, סופרוויז'ן כתחום שמתגלה ומתפתח ועוד.  
קשיים ואתגרים
המחקר מעלה איתו קשיים ואתגרים. אחרי הכול, די קשה לבצע מחקר באימון. יש קושי בניהול ותפעול מחקר המתבסס על חייו של אדם, יש קושי במדידת "הצלחת" האימון. ישנן גישות ומתודולוגיות שונות לעריכת מחקר. ובעיקר, אין גישה מתוקנת, מסודרת לביצוע המחקר. חשוב מאוד לא להסתמך רק על דיווח עצמי, אלא להשתמש באמצעי מדידה בעלי תוקף .  
ראיה לעתיד: 
האימון הינו מתודולוגיה מצוינת לחשיבה חיובית ונמצא כיעיל ביותר להורדת רמות חרדה, דיכאון ולחץ, לעלייה ברווחה ובגמישות (התאמה למצב). יש צורך לפתח גוף ידע משותף הנתמך באמצעי מדידה תקפים. אין משמעות למדידת תוצאות לכשעצמן, אלא יש צורך לבדוק איך זה עובד? ולא רק האם זה עובד? חשוב ביותר לפתח מדדים של מנגנונים פסיכולוגיים באימון, יישום האימון, בדיקת גבולות בין אימון לבין תיאוריה ועוד. בעיקר, לדעתו של גרנט, יש צורך לבדוק את ההשפעות של תובנות, שיקוף עצמי ורווחה. מבדיקה שערך גרנט, נמצא כי אין קורלציה בין שיקוף עצמי לרווחה, אך קיימת קורלציה בין תובנות לבין רווחה. האימון הוא מתודולוגיה לסיוע בביצוע שינוי והשגת מטרה.  
בהתייחסות לנישות אימון בארגונים ואימון אישי לחיים, יש לשים לב לגבולות בין אימון, ייעוץ וטיפול. נכון להיום, גבולות אלה מטושטשים. ממחקר שערך גרנט, 52% מהנבדקים (מאיזה נבדקים? מהם היו? מתאמנים?) גילו רמות גבוהות של חרדה/לחץ/דיכאון. ישנן מחלוקות היכן עובר הקו המפריד.
לטענתו, כשמתאמן מגלה צורך בעזרה מקצועית, חלה עלינו (המאמנים) חובה אתית ומוסרית לזהות אותה. מכאן, שיש צורך להבהיר את הגבולות! , ובמיוחד קריטי לעשות כן כשעובדים עם אוכלוסיה ברמות גבוהות של מצוקה.  
מאמנים כחוקרים: 
מי למעשה צריך לבצע את המחקר? האם המאמנים צריכים לחקור את עצמם? 
לדעת גרנט, הרעיון הוא טוב בתיאוריה. אין זה מקרה פשוט. יחד עם זאת, ישנה כאן הזדמנות נהדרת לשיתוף פעולה בין האקדמיה לבין העוסקים במקצוע. האקדמאים מביאים עימם את הכלים, ואנשי המקצוע את הידע. הרי ישנו קושי בגיוס נבדקים, לכן השיח בין האקדמיה לפרקטיקה הוא חשוב וטוב.  
אימון באקדמיה: 
יש צורך בעליה במספר האוניברסיטאות בעלות התמחות באימון, ביחידות של פסיכולוגיה אימונית ובמוסדות מסוג זה. נכון להיום, ישנה אוניברסיטה אחת בעולם בעלת מחלקה לפסיכולוגיה אימונית והיא באוסטרליה. המחלקה החלוצה הוקמה בשנת 2000. ישנן 3 יחידות מבוססות פסיכולוגיה באנגליה, אחת בדנמרק, ואחת תפתח בקרוב בהארווארד, ארה"ב. 8 סוגי תארים שניים מוכרים במחלקה לפסיכולוגיה אימונית באנגליה. נכון להיום, אנגליה היא המובילה בהכרה אקדמאית בתחום. 
 

     
     לחוקי הרוח של דיפאק צ'ופרה לחצו כאן >>


        

      קורס מאמנים NCS - מנהל אקדמי: ד"ר צבי פוס
     




       דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
      זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
      המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס.    
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט