אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

  דלקת ומזון דלקתי - דיאטת אורז 

דלקת - טוב או רע?
  דלקת - פעולת נגד של מערכת החיסון כנגד גוף פיזי או כימי זר או גורם מזהם אשר פלש אל תוך הגוף.
דוגמאות:  דלקת עיניים, דלקת גרון, דלקת קרום המוח, דלקת ריאות, מחלות לב.
 סימני הדלקת:  

  1. חום
  2. נפיחות
  3. כאב
  4. אודם אדמומיות
  5. חוסר תפקוד האיבר
 
 גורמי דלקת
זיהום סביבתי
תזונה לקויה
מתח נפשי
 
מתח נפשי:  
עצבנות, כעס, שינה לקויה, חרדה, דיכאון. גורמים לחומרים כימיים בגוף להשתחרר וליצור דלקות והרס עצמי.

תזונה דלקתית : מוצרי חלב יוצרים אי-סבילות: נזלת, אסטמה, קיבה עצבנית, שלשולים, עצירות, דלקות בעור.
עוף: אלרגני בגלל תוספות כמו אנטיביוטיקה, סטרואידים, ארסן תנאי מחיה ירודים בלולים.
יין אדום בגלל הגופרית.
שוקולד (חלב)
במבה - חומרים מעובדים

בדיקת אי סבילות למזונות: 
מורידים לשבוע מתפריט יומי: קורנפלקס-תירס עם חלב, תירס, חלב, ביצים, גבינה צהובה, עוף
לאחר שבוע מורידים בנוסף:  שוקולד חלב, יוגורטים, ופל עם אבקת חלב, עוגיות חמאה. (כל מוצרי החלב יורדים)

בדיקת אתגר (אם אי-הסבילות עוברת לאחר הסרת המזונות בשבועיים)
3 ימים נותנים מוצרי חלב ובודקים הופעת אי סבילות.
אם אי-הסבילות לא מופיעה עם מוצרי החלב ב- 3 ימים:
מורידים שוב את מוצרי החלב ל-3 ימים ולאחר מכן מוסיפים ל-3 ימים מוצרים אלרגניים אחרים.
לאחר הורדת האלרגנים לנבדק הספציפי, יחלפו כאבי ראש, נזלת, עור.

שיפון הוא סוג חיטה מופחת גלוטן ולכן מונע אלרגיה
בצליאק (דלקות במעי הדק)  רגישות גבוהה לגלוטן המצוי בחיטה, בורגול, קוסוקוס, שיבולת שועל.
 סויה:
בכל מרכיבי המזון המתועש מוסיפים רכיבי סויה - לציטין סויה. הוא חומר מייצב ומלכד חומרים במוצרי מזון רבים. כתוצאה מכך התפתחה אלרגיה למוצר מזון זה. 
 

פורמולות צמחיות לתינוקות, על בסיס סויה, מומלץ בכמות מוגבלת.
בסין הרבה סויה לא מעובדת:  סיבים, טמפה, טופו, רוטב סויה, מיסו. עד להפצת האוכל המתועש בסין ויפן, שכיחות המחלות המערביות כמו סרטן, מחלות דם ולב, סוכרת ועוד היתה נמוכה מאוד בארצות אלו. 
סויה:
70% מהמחקרים טוענים שסויה תורם לבריאות: מניעת סרטן בעיקר הפרוסטטה, שיפור תופעות גיל המעבר, בעיות הורמונליות.
 
תזונה אנטי דלקתית
מזונות מומלצים - זרעי פשתן, אגוזי מלך, זרעי דלעת, דגי ים צפוני(סלומון, הליבוט, סול, בקלה, מקרל), ירקות (במיוחד כתומים), עלים ירוקים (והרבה), פירות ,דגן מלא (אורז, קינואה, כוסמת, גריסי פנינה), קטניות (עדשים כתומות \ חומוס \ שעועית \ מאש), תה ירוק , אצות.
מזונות שיש להוריד- בשר, מוצרי חלב,עוף, ביצים ( להסתפק ב-4 ביצים בשבוע). בגלל חומצה ארכידונית שהצטברות שלה בגוף יוצרת תהליכים דלקתיים .
כל מה שיש בו שומן טראנס ושומן רווי (שומן מוקשה-כמו מרגרינה,מזון מהיר קפוא, כל מזון מעובד שהוא, שוקולד, עוגות).
מזונות שיש להפחית  -ירקות סולניים (חציל, עגבניה, פלפל ירוק).
בעלי ערכים תזונתיים גבוהים לכן לאכול מעט יחסית כדי לא לגרום לדלקות.
תפו"א אינדקס גליקמי גבוה, ערכים תזונתיים נמוכים.
אבוקדו – עד רבע ביום. (מכיל אומגה 6 שמעודד דלקת)
שמן זית 3 - כפות ביום.  (מכיל אומגה 6 שמעודד דלקת)
טחינה להפחית (מכילה אומגה 6 שמעודדת דלקת)
ממרחים על בסיס קטניות טעימים, משביעים, מסייעים להרזייה, אינדקס גליקמי נמוך ומרגיעים תגובה דלקתית 0 (ממרח חומוס ביתי, ממרח עדשים ועוד. 
 
פיטואסטרוגן
מצוי בסויה, ברוקולי, זרעי פשתן, קטניות.
דומה במבנה ובפעילות להורמון אסטרוגן, אבל התפוקה שלו 0.2% בלבד.
התוצאה:  פיטואסטרוגן תופס את מקום האסטרוגן ומפחית את פעילות היתר שלו שגורמת לסרטן הורמונלי.
 
מזונות מהחי
ביצים עד 3-4 בשבוע בעיקר ביצי חופש מבושלות. כמות גדולה מעלה סיכויים לסרטן שחלות, אשכים ופרוסטטה.
עוף, הודו, השומן מצטבר בעור. לאכול בלי עור. בהודו יש יותר ברזל מאשר בעוף. (פעמיים בשבוע מספקים)
כבד מכיל פסולת ולא מומלץ לאכילה באופן עקרוני.
בקר רק פעמיים בחודש.
ויטמין B12 למציצה יעיל כמו הזריקות. חשוב עם חומצה פולית לספיגה טובה יותר.
חלבון איכותי נקבל מקטניות (20% חלבון), טופו, קינואה, אמרנט, קוסמת.
מוצרי חלב - כדאי להסתפק ב1-2 מנות ביום בלבד. כוס חלב, כף קוטג', פרוסת גבינה צהובה, גביע יוגורט. יוגורט ביו 1.5% שומן כדי לאפשר לסידן להיספג.

         
             לדיאטת אורז לחצו כאן >>


          לחזרה לסיכום מפגש 7 עקרונות התזונה המרזה ותפריטים לחצו כאן >>
                       ל - 4 אתרים למידע נוסף בתחום התזונה ואורח חיים בריא
                    
                   1. אתר הצמחונות 
                       
                   2. מאיר צ'יזיק
                       
                   3. רפואת הרמב"ם, דר' גיל יוסף
                       
                   4. קירה לוי




 ד"ר צבי פוס מנהל אקדמי,


 


דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה

זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
 המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס. 

 
 
 
 
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט