אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

                   אימון קוגניטיבי - פריימים

אימון קוגנטיבי  - פריימים
 
 "לך לך מארצך, ממולדתך ומבית אביך". אחת הפרשנויות מתיחסת למשפט היבטים אימוניים: 
"לך לך" הכונה לך לתוכך. פנימה. פעל מתוך כוח פנימי ולא מגרויים חיצוניים מפתים. 
"מארצך" מהרגליך הארציים והתרוצים שמונעים ממך להפסיק את ההרגלים הארציים.
"ממולדתך" הפסק עם הסיפורים והתרוצים המולדים שמונעים ממך לעשות מה שאתה רוצה לעשות. "הכל בגלל הגנים, תורשה וכו'."
"ומבית אביך ואמך....." קח את החכמה מאביך, את הבינה מאמך ובנה לך את ביתך העצמאי.    

האימון הקוגניטיבי מבוסס על ההנחה שדפוסי חשיבה משפיעים על ההתנהגות.
מקור הפרעות רגשיות הוא בדפוסי חשיבה מעוותים.
הפסיכולוג אלברט אליס טוען שרגשות שונים, בעיקר חרדות ודיכאון, נובעים מהפירוש (מחשבה) שאנו נותנים לאירועים ולא מהאירועים עצמם.
ייעוד האימון הקוגניטיבי לזהות דפוסי חשיבה לא רציונאליים (שדונים), והקניית אמונות ותפיסות רציונאליות חלופיות.
 
מאפיינים לדפוסי חשיבה מוטעים:
 1 מחשבות של שיפוט וביקורת וראיית מעשינו באור שלילי. 
2 מחשבות חוזרות על עצמן באירועים דומים.
3. מחשבות מהירות של שברירי שנייה עד כדי כך שאנו לא זוכרים אותן בזמן שאנו מרגישים רע.
 מה זה אוכל בשבילך?
מרגיע, מנחם, מהנה, מעציב, צורך בסיסי, מפיג שעמום, משפר מצב רוח, ממלא ריקנות, התפרקות, התפנקות, בילוי, תענוג, סיבה לצאת לבילוי, דרך לחגוג הצלחות, כיף, עיסוק, מסיח את הדעת, חבר, ידיד, שנאה תהומית, אהבה רבה, חולשה, עילה להפסיק עבודה.
מה זה דיאטה בשבילך?
עול, ויתור, מלחיצה, מסגרת נוקשה, גבולות נוקשים, משהו שלא ניתן לעמוד בו, "חזק ממני", עונש, "תיק", מאסר עולם. 
באילו מצבים אתה אוכל?
שעמום, חרדה, מתח, עצבים, כל היום ללא קשר לרעב, כשעצוב, בהרגשה של פגיעות, בכל המצבים, תסכול, ריקנות, אחרי כישלונות, במהלך צפייה בטלוויזיה, ברגעי הענשה עצמית, אכזבה, בסתר...כשאני רעב. 
 
מה עושים?  לעצור, לזהות, לצאת, לדון, ליישם.
 
אימון פריימיםאימון קוגנטיבי שימושי לשינוי הרגלים ושיפור ביצועים בכל תחומי החיים.
א. זיהוי הנושא: באיזה תחום את/ה רוצה לשנות הרגלים?
ב. בשביל מה? מה יהיה שם לאחר שינוי ההרגל? מה יתאפשר לאחר שינוי ההרגל? על איזה תחומים נוספים בח
 יים ישפיע שינוי ההרגל?

ג. עיצוב יחסים הוויתי: אך תרצה שאהיה אתך בשיחה? מה את/ה רוצה שיהיה בסיום השיחה?
ד. התעמקות בנושא: (בעזרת כלי הפריימים)

  1. מתי היה/קרה/הופיע בפעם האחרונה הפעולה בהרגל שאת/ה רוצה לשנות? 
    א. בזמן הפעולה:  מה היה?  – (בזמן הפעולה שרוצים לשנות!) לתאר בפירוט כמו בצילום וידאו - איפה? מי עוד היה שם? מה לבשת? וכו'. להדגיש סקרנות ואינטונציה ולא חקירה. 
    ב. בזמן הפעולה: מה הרגשת?  לזהות את ההנאה בזמן ביצוע ההרגל - חשוב לזכור! בכל הרגל יש הנאה או benefit וכדאי לזהות זאת. סמיילי !!!  
  2. א. לאחר הפעולהמה היה? (תיאור קצר). 
    ב. לאחר הפעולה: מה הרגשת?   לזהות את האכזבה, התסכול, הכאב. לוודא שלאחר הארוע רמת הכאב והתסכול גדולה יותר מרמת ההנאה מההרגל. אם המתאמן לא חש במחיר הכבד של ההרגל, הוא לא ישנה את ההרגל!!!
  3. מה היה לפני הפעולה?   שואלים בקצרה מה היה לפני הארוע.  
  4. מתי ההרגל יחזור בפעם הבאה? מה ניתן לעשות שונה בפעם הבאה? 
     
ה. סיעור מוחות, תוכנית פעולה
ו.  מחויבות - כן ל - 3 חוזקות וערכים, לא ל - 3 חולשות. דיווח למאמן. "איך אדע מזה?" 


שאלות מפתח: 1. מה הרגשת בפעם האחרונה בזמן שפעלת מתוך הרגל שאת/ה רוצה לשנות?
                    2. מה הרגשת בפעם האחרונה לאחר שפעלת מתוך הרגל שאת/ה רוצה לשנות? 

     
     חזרה לסגנונות תקשורת -  לחצו כאן >>


        

      קורס מאמנים NCS - מנהל אקדמי: ד"ר צבי פוס
     




       דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
      זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
      המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס.    
 
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט