אתר תלמידי בית הספר לאימון אישי NCS

       שפת גוף וחומר העשרה על פגיעות, בושה, העזה ו - NLP            



http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are?language=he



סרטון חשוב ביותר על פגיעות, בושה והעזה. מומלץ!




Nlp –  זהו בעצם תכנות מחדש של המוח, של השפה העצבית.המאמר לקוח מתוך "המגדלור"- המדריך השלם לאימון אישי, דר' אמיר אלמר.

גישת ה- NLP פותחה בארה"ב בשנות ה-70 של המאה שעברה ככלי לשיפור המצוינות תוך התמקדות בשאלות:
כיצד יש אנשים שמצטיינים במה שהם עושים ?
כיצד ניתן ללמוד מאותם מצטיינים?
כיצד ניתן לפתח מתודולוגיה אשר באמצעותהיכול כל אחד להצטיין בתחומו?
                                                        
מפתחי גישת ה-  nlp – הינם שני חוקרים מאוניברסיטת "סנטה קרוז":
ד"ר ריצ'ארד בנדלר -   פסיכותרפיסט, מתמטיקאי ואיש מחשבים.
ד"ר גון גרינדר       -   בלשן.
שניהם תיעדו אנשים רבים מצוינים בתחומם כמו: מילטון אריקסון, פריץ פרלס,ומצאו תבניות חשיבה דומות שאפשרו להם להיות "יוצאי דופן" בדורם. שני החוקרים אימצו תבניות אלו ובזמן קצר נחלו הצלחה עולמית בתחום הטיפולי.

 – NLP  מתייחס למספר רבדים של חוויה:
 הרובד הראשון:  היא החוויה כפי שהיא נתפסת על ידי החושים.
 הרובד השני:     הוא תרגום החוויה לשפה הפנימית.
 הרובד השלישי: היא שפת התקשורת המופנית החוצה        .
                                    
עוצמתו של ה – nlp  הוא בשילובם של הרבדים הללו, להלן פירוט רחב של הרבדים:
                    
Neuro -                 המערכת העצבית,המוח: כיצד אנחנו חושבים?
Linguistic -          תקשורת מילולית: כיצד אנו מבטאים את המחשבות, התחושות שלנו?
 
Programming – התנהגות,תגובה: כיצד אנו הופכים מחשבה לפעולה? 
דבר ידוע הוא  שאנשים חווים את העולם דרך חמשת החושים: חוש הראיה, חוש השמיעה, חוש התחישה, חוש הטעם וחוש הריח.
המידע הזה מועבר דרך מערכת העצבים (NEURO) ישירות למוח.
כך שבאמצעות טכנולוגית ה nlp ניתן לעצב או לשנות את אותן חוויות לא נעימות מהעבר. 
התחושות הללו הן בעצם שיקוף של המחשבות שלנו, הן התקשורת שלנו עם עצמנו
(LINGUISTIC) ולנו היכולת להעצים אותה ואת איכותה עם עצמנו והסובבים אותנו. 
ולבסוף הדרך הייחודית של כל אחד ואחד לפרש את המציאות (PROGRAMMING)
ולכוונן ולמגנט תוצאות בהתאם למטרותיו.       
דוגמה להמחשה:
בתאי המוח מאוחסנות החוויות כמפות פנימיות הנראות כעץ המורכבות: מתמונות, קולות, תחושות, ריחות ומטעמים .
כך שאם, למשל, אדם נכח באירוע : חתונה, לידה,התאהבות -  הוא יוצר במוחו תמונה, סרט 
המייצג את האירוע: שבהם באים לידי ביטוי אותם קולות מן האירוע, טעמים , ריחות ותחושות פיזיות.
האירוע המוצג במוח אינו המציאות האובייקטיבית, אלא המציאות  הסובייקטיבית. כתוצאה מהמפה הפנימית הזו נוצרות תחושות ורגשות (שמחה,התרגשות, אכזבה),אשר משפיעות על התנהגותו של האדם בחיי היומיום, עלמחשבותיו ועל מעשיו.
אם ברצוננו לשנות מחשבה מסוימת או מעשה שלנו כתוצאה מהפירוש שלנו את המפה,
אנו יוצרים שינוי באחד או ביותר ממרכיבי המפה (תמונה, קול, תחושה, טעם, ריח), ומשנים את הרגש המשויך לאירוע.
כיום  עושים שימושים במתודולוגיה זו בתחומים הבאים :
ניהול ומנהיגות,מכירות,שירות, בספורט, מערכות יחסים, הצלחה בחיים ולהתפתחות אישית 
במישורים שונים, 
 

באימון אנו משתמשים בחלק מהמיומנויות של NLP , בעיקר שאלות פתוחות עוקפות שכל. יחד עם זאת, אנחנו מקפידים באימון להימנע מהתמקדות בבעיות שמעלה המתאמן, בנסיון לפתור בעיות,  ומהשימוש בדמיון מודרך עם אמצעי עזר טכנולוגיים של שמע וסרטים (בשונה מהדמייה שמעניקה למתאמן לבחור בדמיון ללא הכוונה ושימוש באמצעי עזר של המאמן).  
מערכת היחסים בין מאמן למתאמן מבוססת על שותפות (ולא בעל סמכות מטפל), תוכנית פעולה לפי בחירת המתאמן ועל פי ערכיו ואמונותיו.

באימון לא עוסקים במדטציות שהן חלק מתהליכי ה- NLP כפי שמתאר יוסי קדמי באחד ממאמריו:
 

מה מייחד את מדיטציות NLP ?  יוסי קדמי

מדיטציות מיוחדות אלו פועלות ברמות עמוקות של תת המודע.

במדיטציות אלו יש שימוש בתהליכים מבוססי NLP וטכנולוגיות סאונד מתקדמות.
מדיטציות אלו מעוצבות להשגת תוצאות בחיים.

מאחר והמדיטציות פועלות ברמה עמוקה של תת המודע , השולט האמיתי במחשבות והפעולות שאנו מבצעים,התוצאות מושגות ללא מאמץ ובמהירות.

רבים חשים במהלך המדיטציה תחושות טובות ואף שוקעים לרגיעה עמוקה שלעיתים , בטעות, יש המתייחסים אליה כאל שינה.
אבל, האמת ,שהדבר החשוב במדיטציה הוא הרבה מעבר לתחושות נפלאות אלו.
הטכנולוגיה המתקדמת בה בנויות המדיטציות מאפשרות הטמעה ושינוי של התנהגויות, גישה ואמונות חדשות ויעילות יותר בהתייחסות האדם לעצמו, לסובב אותו ולאפשרויות הקיימות עבורו.לכן, במדיטציות מיוחדות אלו, אינך צריך/ה ,במהלכן ,לעשות או להרגיש דבר, וכל תחושה או מחשבה היא מצוינת ומתאימה.

המטרה העיקרית של מדיטציות אלו היא ליצור את השינוי שאת/ה רוצה בו, במהירות, ללא מאמץ ועם תוצאות אמיתיות!

האם צריך הכנה מסוימת לפני ההקשבה למדיטציה ?

לא, אין צורך בהכנות מיוחדות. יחד עם זאת מומלץ להקשיב למדיטציה בזמן ובמקום שיאפשרו לך שקט ורגיעה.

האם צריך לשכב או לשבת ?

ניתן להאזין למדיטציה בישיבה או בשכיבה,אין זה משנה. הדבר החשוב הוא שהגוף יחוש בנינוחות.

האם צריך לעצום עיניים ?

אין צורך לעצום עיניים. יש כאלו שעושים את המדיטציה בעיניים פקוחות וזה עובד עבורם מצוין. יחד עם זאת, עצימת העיניים מאפשרת מניעת הסחות מסביב.

מה קורה אם אתה לא מצליח לדמיין ?

לכל אחד יש את הדרך שלו בכדי לדמיין דברים, יש שרואים בדמיונם, ויש שמרגישים זאת בדרך אחרת.
אינך צריך/ה להתאמץ לעשות דבר. הדרך בה את/ה מדמיין/ת או לא מדמיין/ת ברגע נתון היא מצוינת.

מה קורה אם אתה לא מצליח לפעול עפ'י ההנחיות שניתנות במהלך המדיטציה?

ההנחיות שניתנות במהלך המדיטציה אינן החלק החשוב בהצלחת התהליך.במהלך המדיטציה אינך צריך/ה לעשות דבר. הדבר החשוב ביותר הוא להרגיש בנוחות. אם מתחשק לזוז - לזוז, אם מגרד באף - לגרד. לא להתאמץ להישאר בתנוחה מסוימת, אלא פשוט להרגיש בנוח.

מה קורה אם אתה לא מרוכז וחושב על דברים אחרים?

במהלך המדיטציה אינך צריך להיות מרוכז, אינך צריך לחשוב או לא לחשוב על משהו. כל מחשבה שמופיעה אפשר/י לה פשוט להיות. אין להלחם במחשבות בכדי לגרש אותן, פעולה זו מעצימה את המחשבות הבלתי רצויות. המרכיב החשוב ביותר ב\"מדיטציות הפרקטיות\" אלו המרכיבים שעובדים ברמות הבלתי מודעות. לפעמים דווקא כאשר האדם עסוק במחשבות אחרות , ההצלחה של התהליך הרבה יותר גדולה.

במידה ואתה נרדם, האם זה בכל זאת עובד?

רבים חשים כאילו הם נרדמים זמן קצר לאחר שהמדיטציה מתחילה ומתעוררים כאשר היא מסתיימת. ברוב המקרים מצבים אלו אינם מצבי שינה אלא "מצבי רגיעה עמוקים". המצב הזה הוא מצוין , במצבי רגיעה אלו המדיטציה עובדת מצוין ברבדים עמוקים מאוד.

באיזו תדירות מומלץ להאזין למדיטציות?

בכל תדירות שתבחר/י ושתהיה נוחה ונעימה לך. מניסיון , מומלץ להקשיב למדיטציה לפחות פעם אחת ביום למשך תקופה משמעותית.
21 יום ברציפות זו תקופה מצוינת.

אם אני מקשיב באותו יום למדיטציות שונות,האם זה יעיל?

האזנה למדיטציות שונות אינה פוגעת ביעילותן. ישנן מדיטציות העובדות על תהליכים , כמו למשל "לעצב את הגוף והמשקל" ,להעצמת היעילות של מדיטציות אלו מומלץ להאזין להן מידי יום ולמשך תקופה משמעותית, כמו לדוגמא, 21 יום ברציפות.
במידה ופספסת יום , זה לא נורא, פשוט מתחילים שוב למנות 21 מההתחלה.

בתוך כמה זמן מבחינים בהשפעה של המדיטציה?

21-dayהמדיטציות עובדות ברבדים שונים, תחושות, גישה, אמונות, הרגלים וכד'.ישנן מדיטציות שהשפעתן היא מיידית, אלו הן בעיקר המדיטציות העובדות על שינוי תחושות, מצב רוח, גישה וכד'. ישנן מדיטציות , כמו "למגנט כסף לחיים" או " למגנט אהבה וזוגיות" או "לעצב את הגוף והמשקל" וכד', שתוצאותיהן באות לידי ביטוי לאחר תקופה.
אחד הדברים החשובים כאשר את/ה מאזינים למדיטציות אלו זו הגישה והמיקוד.

אנשים שמדיטציות אלו עבדו עבורם מצוין, והפיקו תוצאות הרבה מעבר לכל דמיון,הם אלו שמיקדו את תשומת הלב שלהם ב"דברים שכן מתרחשים",בשינויים , הקטנים שמתרחשים מיום ליום. אנשים מצליחים אלו הניחו בצד, ולא בדקו מה עדיין לא קרה.

דימוי מצוין בו אני מרבה להשתמש להמחשת התהליך:

נניח שאת/ה נמצא/ת בדרכך לחיפה. המכונית בה את/ה נוהג/ת פועלת מצוין. ולפתע את/ה מבחין/ה בשלט האומר " 20 ק"מ לבאר שבע" ,משמעות הדבר שאינך בכיוון הנכון. את/ה עוצר/ת ומבצע/ת סיבוב של 180 מעלות ומתחיל/ה לנוע צפונה. ביצעת שינוי דרמטי וחשוב, במקום לדהור דרומה, את/ה בנסיעה צפונה. מיד לאחר השינוי החשוב הזה, הנוף מסביב לא השתנה, הנוף עדיין מדברי, נכון? 
עם הזמן הנוף מתחיל להשתנות, קצת יותר ירוק, ולאחר פרק זמן מסוים כבר מתחילים לראות שלטים המורים "100 ק"מ לחיפה" וכד'. 
כעת דמיין/י לרגע, מה היה קורה אילו מיד לאחר שסובבת את מכוניתך והתחלת לנוע צפונה, כאשר הבחנת שהנוף לא השתנה , היית אומר/ת בלבך "לא, זה אינו הכיוון הנכון" , וחוזרת ומסתובבת שוב , ודוהרת לבאר שבע?
זה בדיוק מה שקורה לאותם אנשים שהתהליכים הללו אינם עובדים עבורם,הם פשוט חוזרים להרגלים הישנים, לכיוון הישן , ואז מה הפלא שהם מייצרים את אותן תוצאות שהיו בעבר?

מהו הדבר הכי חשוב בהקשר של המדיטציות?

2 דברים חשובים במיוחד להצלחת התהליך:

  • להבחין בשינויים ש"כן" מתרחשים ולהעצים כל הצלחה ואפילו הקטנה ביותר
  • ליהנות בכל רגע ורגע , לחוש תחושות טובות

כאשר את/ה חש/ה תחושות טובות כלפי עצמך וכלפי הסובבים אותך, את/ה הופכים למגנטים המושכים אליהם את כל הדברים הטובים שהחיים מזמנים. כל מחשבה שלך היא אנרגיה בעלת תדר מסוים המייצר שדה מגנטי. דומה נמשך לדומה. תחושות טובות ומחשבות חיוביות הן מגנט בעל עוצמה אדירה.

 
 
     חזרה למפגש 26 רפור לחצו כאן >>

     
     קורס מאמנים NCS - מנהל אקדמי: ד"ר צבי פוס
     




       דף זה מיועד לתלמידי NCS בלבד, למטרות לימוד והוראה בלבד. לחומר ההוראה
      זכויות יוצרים ואין להשתמש בו לפרסום, או לכל מטרה אחרת, ללא אישור
      המנהל האקדמי של NCS, ד"ר צבי פוס.    
 
 
 
   בית הספר לאימון אישי - גליקסברג 7 תל אביב 69412   טל. 0777-80-90-99   פקס. 03-6490048   /  © כל הזכויות שמורות לבית הספר לאימון אישי
 
עיצוב ובניית אתר - רועי אראלי השפעה באינטרנט